De basis van B2B-marketing op LinkedIn – 4-handige tips

Wist je dat LinkedIn ouder is dan Facebook? Hun oprichtingsdata zijn respectievelijk 2002 en 2004. Hoewel de eerste misschien niet zoveel gebruikers heeft gekregen als het werk van Zuckerberg, heeft hij gedurende die tijd een gestage groei doorgemaakt. In die jaren bleek het een perfect middel om een ​​baan te zoeken, zakelijke contacten te leggen en bedrijven te promoten.

Adverteren op LinkedIn – waarom is het zo effectief?

In tegenstelling tot Facebook, Twitter of YouTube hebben LinkedIn marketing gebruikers duidelijke verwachtingen – ze zijn er omdat ze “zaken willen doen”. De structuur van het platform maakt het ook gemakkelijker, we kunnen bedrijfswebsites, thematische groepen opzetten, aanbevelingen doen, de vaardigheden van andere mensen bevestigen en nog veel meer.

Vul eerst jouw bedrijfsprofiel in

Volgens LinkedIn marketing zelf, aangevuld bedrijfsprofielen genereren 30% van het wekelijkse uitzicht op meer dan degenen die nog niet af. Vergeet dus niet om alle nodige informatie te verstrekken op het tabblad “Over ons”, waardoor je potentiële klanten zult aantrekken. Zorg er tegelijkertijd voor dat je deze taak uitvoert, want de kwaliteit van een dergelijke beschrijving kan grote invloed hebben op hoe het bedrijf wordt gezien. Geef daarom het adres van jouw bedrijfswebsite, locatie, branche, aantal werknemers, enz. Vermeld ook in algemene informatie waarin je gespecialiseerd bent en welke waarde je toevoegt aan jouw klanten.

Wees geduldig en concentreer je inspanningen

Vergeet niet dat LinkedIn marketing geen plaats is voor harde advertenties. Gebruik het als een hulpmiddel om het imago van het bedrijf op te bouwen en contacten in de branche te leggen die waarschijnlijk pas na enige tijd tot samenwerking zullen leiden. Raak dus niet ontmoedigd als je in eerste instantie geen resultaten ziet. Het is daarom belangrijk dat je jouw activiteiten zo vroeg mogelijk beperkt. Identificeer de sectoren waarop je je wilt richten, noem de posities van besluitvormers en welke inhoud voor hen interessant kan zijn.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *